Al enige tijd last van uitslag in mijn liezen en jeukt verschrikkelijk iemand enig idee wat het kan zijn of ik er tegen kan doen?

Ik gebruik nu sinds 3 jaar incontinentiemateriaal van Attends. Laatste half jaar veel uitslag tussen mijn liezen, lijkt qua vorm op ringworm. Zien eruit als donkere grote ronde vlekken met een rooie rand er om heen verder wordt ik geregeld gek van de jeuk, wat kan ik tegen die jeuk doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (9)

Voor de zekerheid bij de dokter langs en voor nu even sudocreme halen bij de apotheek.
Dat is voor baby's met een uitslag en werkt verzachtend.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor baby's en volwassenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn weekend en beterschap.
Dat is bijna zeker een schimmel, even langs de dokter, juist die duidelijke randen er om heen laten het mij bijna zeker weten. Met een creme is het eenvoudig te verhelpen.
Ook gewoon bij de apotheek verkrijgbaar (maar zou eerst je dokter om diagnose vragen zodat je het zeker weet) miconazol creme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De jeuk kan je verzachten met Cardiflor zalf maar als je denkt last te hebben van een ringworm- schimmel- of gistinfectie moet je zeker naar een arts gaan. Dit geeft jou zekerheid en een adequate aanpak. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit klinkt zeker als een schimmel infectie. En als het zo erg is als je omschrijft zou ik zeker naar de huisarts gaan. Die schrijft je waarschijnlijk miconazol creme voor.
Dit is trouwens ook gewoon zonder recept bij de apotheek te verkrijgen. Lees wel goed de bijsluiter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klinkt als een schimmel. Geen zorgen dat is zo weer weg, even met Daktarin smeren (kan je zo bij de apotheek halen) en het is binnen no time weer weg.
Als dat niet helpt moet je even langs de dokter gaan. Maar normaal gesproken is het binnen 2 dagen weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas wederom herkenbaar.
En de pest is met dat soort klachten ; je blijft er gewoon mee lopen en lopen en lopen, want eigenlijk schaam je je er voor. Je wast je te pletter, verschoont je om de haverklap, maar niks lijkt te helpen.

Bij mij kwam het niet door incontinentiemateriaal, (al kan dat ook irriteren en de zuurgraad van de huid veranderen, niet zozeer het materiaal zelf, maar het contact van urine met de huid) maar had het te maken met mijn suiker, waardoor de zuurgraad niet optimaal was en gisten en schimmels vrij spel hebben. Het begint met één keertje krabben, en voor je het weet sta je je elk vrij moment het schompes te harken, als maar niemand het ziet!!!

De huisarts kijkt echter nergens van op, en met en paar pilletjes en-of een zalfje- ben je er in no time weer vanaf, en vraag je je af waarom je er in vredesnaam zo lang mee door bent blijven lopen. Feitelijk is het een soort van luieruitslag, maar dan voor 'grote mensen' . Niks aan te doen om het te voorkomen, maar gelukkig wel snel en makkelijk te verhelpen. Vermoedelijk krijg je een tube miconazol mee naar huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat kan helpen is er goede bodybutter op smeren.
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Graag motivatie voor de min. Ik weet uit eigen ervaring dat het kan helpen: bodybutter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb die min niet geplaatst maar vind het ook geen waardevol antwoord, omdat jouw oplossing geen geneesmiddel is, maar iets voor droge huid, of zo. En dit lijkt me wel iets verder gaan.
Miconazolcreme bij sommige apotheken kun je dit zonder recept krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is zoals hierboven aangeven wordt inderdaad een schimmel. Jammer genoeg ben je er zo vanaf maar heb je het ook zo weer te pakken. Het heeft ook te maken met de plek, in de liezen blijft het vochtig en dat is de boosdoener. Ze noemen dat ook wel smet.
Ik heb een goede tip. Haal van Weleda de Calendula babybalsem in huis. Duur spul in vergelijking met de sudocreme, maar het verzorgt de huid en geeft minder af aan de kleding. Zodra je de eerste plekjes krijgt, smeer je deze erop.